Freia & Netflix – Troll 2

  • Merkevare

Freia & Netflix – Troll 2

Da Freia ga oss i oppdrag å finne et aktuelt filmsamarbeid for 2025, gikk vi som alltid «all in». Filmen vi slo oss sammen med ble oppfølgeren til Netflix’ mest sette ikke-engelskspråklige film noensinne: Troll 2.

Freia er kongen av hjemmekonsum i form av snacks og Netflix er det samme for underholdning. Vi engasjerte partene i et samarbeid, som ble Netflix’ første i Norden, og utviklet både historien og selve kampanjen. Utgangspunktet for partnerskapshistorien ble at «Freia alltid har visst».

Her fant vi Freias naturlige rolle i Troll-universet, og ideen beror på at Freia gjennom tidene ha utviklet sjokolade som et forsvar mot troll. Kampanjen ble omfattende, med filmer på TV, kino og i sosiale og digitale kanaler, utendørsflater og butikkmateriell som fikk sjenerøst med gulvplass tross en krevende tid. Et spennende prosjekt hvor Pulse har vært i front fra A til Å.  

Kontaktperson

Martin Haukaas